جمعه ؛ 30 شهريور 1403
02 تير 1397 - 18:12

بازي خائنانه نويسندگان «حقارت نامه» در زمين ترامپ

عدادی از فعالان سیاسی اصلاح طلب با نوشتن نام‌های خطاب به مسئولان نظام خواستار مذاکره مستقیم با آمریکا شدند.
نویسنده :
سامان کریمی
کد خبر : 980
اوایل هفته گذشته تعدادی از فعالان سیاسی اصلاح طلب با نوشتن نام‌های خطاب به مسئولان نظام خواستار مذاکره مستقیم با آمریکا شدند. نویسندگان این نامه با اشاره به «از دست رفتن فرصت مناسب دولت باراک اوباما» از مسوولان تصمیم گیر نظام خواسته اند «فارغ از جنگ‌های روانی کاخ سفید با یک تصمیم ملی اعلام کنند که حاضر به انجام مذاکرات بدون قید و شرط با آمریکا است». هر چند که انتشار این نامه در روند تصمیم سازی نظام و تاثیر بر اذهان مردم ایران از اهمیت برخوردار نیست ولی با توجه به انتشار آن در شرایط کنونی و بازنشر آن در رسانه‌های ضد انقلاب به نکاتی در این خصوص اشاره می‌شود:
۱- با اینکه گفته می‌شود امضاء کنندگان نامه قرابت سیاسی کمی با هم دارند ولی بررسی سوابق آن‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از آن‌ها از مدعیان به اصطلاح اصلاح طلب داخلی و فراری خارج نشین هستند که در جهت ذبح منافع ملی برای خوشامد بیگانه ید طولایی داشته و پا دویی آن‌ها برای بیگانگان در فتنه سال ۸۸ (که خسارات آن همچنان گریبانگیر نظام اسلامی است) محرز می‌باشد. بخش دیگری از آنان کمونیست‌ها، بهائیان و ضدانقلابیون فراری هستند که بغض و عناد خود به انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) را بار‌ها نشان داده و برای پیاده شدن نقشه دشمن در فشار اقتصادی، روانی و عملی زمینه چینی کرده و از هیچ کوششی فروگذار نکرده اند؛ و البته این اولین بار نیست که این طیف خیانتکار در کنار هم قرار می‌گیرند. اینان بار‌ها برای بازی در پازل دشمن هم داستان شده اند که پرداخت به آن در این مختصر میسور نیست.
۲- برخی از امضاکنندگان نامه در سال‌های اخیر با دامن زدن به دوگانه مذاکره - مقاومت و پیوند بهبود معیشت مردم با برجام به خواست عمومی برای مذاکره با ۱+۵ دامن زده و باز شدن گره مشکلات مردم را به توافق برجام حواله داده اند. ولی در شرایط فعلی و آشکار شدن دستان چدنی دشمن در یک اقدام فرار به جلو دم از مذاکره مستقیم با آمریکا میزنند تا خود را از آنچه این جماعت مبلغ و مروج آن بودند مبرا کرده و از طریقی دیگر به دشمن، خوش خدمتی کنند.
۳- عجیب این است که این جماعت خیانتکار مذاکره رئیس جمهور فعلی آمریکا با کره شمالی را به عنوان نمونه‌ای از مذاکره موفق در اوضاع و احوال فعلی جهان قلمداد می‌کنند حال آنکه به اذعان کارشناسان مذاکره آمریکا و کره شمالی، دستیابی به نتایج این توافق در خوشبینانه‌ترین حالت به ۳ سال و در نگاه بدبینانه به ۱۰ سال زمان نیاز دارد به عبارت دیگر چگونه می‌توان از توافقی که نه به دار است و نه به بار برای اتقان تحلیل استفاده کرد؟ آیا این مصداق دیگر فریبی نیست؟
۴- جهان امروز شاهد رفتار غیرقانونی، خودسرانه و جنایتکارانه رئیس جمهور آمریکاست ترامپ فردی است که مغرورانه و بی ادبانه با همپیمانان خود سخن می‌گوید. او مقررات سازمان تجارت جهانی را زیر پا گذاشته، از معاهده محیط زیستی پاریس خارج و. به صراحت اعلام می‌کند سهم خود در اداره سازمان‌های بین الملی را نمی‌پردازد. همچنین از برجام خارج می‌شود، امضاء خود را از بیانیه پایانی کروه جی ۷ پس گرفته، از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج و مهمتر اینکه برخلاف همه اصول پذیرفته شده اخلاقی

ارسال نظرات